עוד מפעל נסגר בפריפריה: מתפרת העצמאות במצפה רמון

שלום בידרמן No Comments on עוד מפעל נסגר בפריפריה: מתפרת העצמאות במצפה רמון
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

'ערד תעשיות טקסטיל' החליטה היום על סגירת 'מתפרת העצמאות' במצפה רמון. זאת לאחר שמשרד הביטחון עומד על סירובו להעביר למתפרה כמות הזמנות שנתית בתמהיל ובמחיר שיאפשרו למתפרה את המשך פעילותה, ולאור היעדר שיתוף פעולה מצד עובדי המתפרה עם ניסיונות ההנהלה לבצע צעדי התייעלות המסתכמים בביטול משרת מנהל המתפרה.

בימים האחרונים ניסתה הנהלת 'ערד תעשיות טקסטיל' לשכנע את משרד הביטחון, שהוא הלקוח היחיד של המתפרה, להבטיח למתפרה את התנאים הבסיסיים החיוניים לצורך המשך קיומה. המדובר בקבלת כמות הזמנות שנתית בתמהיל ובמחיר שיאפשרו פעילות באיזון תקציבי, החיונית לכל עסק באשר הוא, על-מנת שההנהלה תוכל לתכנן את פעילותה השנתית של המתפרה ולהבטיח את המשך קיומה.

זקוקים לצמצום
בד בבד, בחנה הנהלת 'ערד' את פעילותה של המתפרה בניסיון להביא לצמצום עלויות מרבי. נמצא כי צעד ההתייעלות היחיד שניתן לבצע מבלי לפגוע בפעילותה התקינה של המתפרה ובתנאי ההשתכרות המינימאליים של העובדים הוא ביטול משרת מנהל המתפרה וחיסכון מלא של עלות העסקתו. על ביטול המשרה הוחלט לאחר שנמצא כי הנהלת 'ערד' מסוגלת להפעיל את המתפרה עם העובדים הקיימים, בגיבוי ובסיוע מנהלים מאתרים אחרים של 'ערד', ולאחר שקוימו מלוא דרישות החוק לרבות היוועצות בוועד העובדים וקיום שימוע.

אתמול, משהתברר כי משרד הביטחון אינו מוכן להיענות לבקשות המתפרה, שנועדו כאמור להבטיח את המשך קיומה של המתפרה באיזון תקציבי ותו לא, וכי העובדים אינם משתפים פעולה עם ההנהלה ומשבשים את פעילות המתפרה בניגוד לחוק, נאלצה הנהלת 'ערד תעשיות טקסטיל' לקבל החלטה על סגירת המתפרה והפסקת הייצור.

הבקשה של פרס
'ערד תעשיות טקסטיל' קיבלה על עצמה את הפעלת 'מתפרת העצמאות', המעסיקה כ-35 תופרות, לפני כשלוש שנים, לאחר שנענתה לפניית הנשיא, שמעון פרס, ולבקשתו להציל את המתפרה מפני סכנת הסגירה אליה נקלעה. 'ערד תעשיות טקסטיל' התחייבה להפעיל את המתפרה במשך שלוש שנים, ותקופה זו הסתיימה. במהלך התקופה השקיעה 'ערד' כ- 600 אלף שקל בציוד ובמכונות שנועדו לייעול והוזלת עבודת התפירה, וזאת במטרה להביא את המתפרה לאיזון תקציבי. למרות זאת, הפסדי המתפרה הסתכמו במהלך שנות הפעלתה בלמעלה ממיליון שקל.

תגובה
מהנהלת 'ערד תעשיות טקסטיל' נמסר: "נאבקנו במשך שנים להמשיך לתפור מדים לצבא בתנאי הייצור הבלתי אפשריים השוררים בתעשיית הטקסטיל בארץ. אולם, מאחר שהלקוח היחיד והבלעדי שלנו – משרד הביטחון – מסרב להבטיח לנו את התנאים המינימאליים הדרושים לצורך המשך הייצור, ולאור היעדר שיתוף פעולה מצד העובדים עם צעדי ההתייעלות שנועדו להבטיח את המשך העסקתם – אין באפשרותנו להמשיך להפעיל את המתפרה".



0 תגובות